Vanya Panayotova, CEO al L’Oreal România: Businessul a crescut cu peste 10% anul trecut şi vom merge înainte în acelaşi ritm şi în 2020

Autor: Cristina Roşca 17.02.2020

Businessul gigantului francez în România s-a apropiat de pragul de jumătate de miliard de lei în 2019, conform calculelor făcute de ZF pe baza informaţiilor comunicate de companie. L’Oreal are în România activităţi de import, distribuţie şi retail propriu on şi offline.

„Am avut un an foarte bun în 2019, cu o creştere de două cifre (peste 10% - n.red.) comparativ cu anul anterior. Am continuat de fapt trendul ultimilor zece ani, toate categoriile au crescut, la fel şi toate canalele de distribuţie“, spune Vanya Panayotova, country general manager al L’Oreal România. Ea ocupă poziţia actuală de puţin peste un an.

Întregul business L’Oreal, atât importul şi distribuţia, cât şi retailul sunt administrate de aceeaşi entitate juridică pe piaţa din România. L’Oreal este organizată pe patru divizii operaţionale, în funcţie de canalele de distribuţie: divizia de mass market distribuită în magazine partenere precum lanţuri de supermarketuri sau drogherii (cu brandurile L’Oreal Paris, Garnier şi Maybelline), divizia dermatocosmetice vândute în farmacii (Vichy şi La Roche-Posay), divizia de produse profesionale pentru saloane (L’Oréal Professionnel, Matrix şi Kerastase) şi divizia de lux, vândută în magazine de profil (Lancôme, Yves Saint Laurent, Biotherm, Giorgio Armani, Diesel şi Cacharel).