Europa Centrală şi de Est la „preţ redus“. Magazinele de discount şi supermarketurile vor fi motoarele de creştere ale comerţului alimentar din regiune până în 2024
În România lanţurile de discount au deschis circa 50 de unităţi anul trecut. Cele mai active în expansiune sunt lanţurile de supermarketuri şi de magazine de proximitate, cu circa 350 de deschideri în 2019. Prin comparaţie, au fost inaugurate mai puţin de 10 hipermarketuri şi un singur magazin cash & carry.
Retailerii cu profil de discount şi lanţurile de supermarketuri vor fi marii câştigători ai pieţei de retail în următorii cinci ani, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piaţă IGD.
„Canalele de discount şi supermarket vor fi responsabile pentru cea mai mare parte a vânzărilor adiţionale care se vor înregistra în Europa Centrală şi de Est în perioada 2019-2024. Mai exact, ele vor capitaliza aproape 50% din creşterea de vânzări din comerţul alimentar“, spun analiştii companiei.
Ei mai spun că principalul motor va fi canalul de discount, cu reţelele Pyaterochka ale X5 din Rusia, cu Lidl în regiune (inclusiv România) şi Biedronka în Polonia care vor continua să se extindă.