Cum a contribuit o simplă sugestie a unui angajat Amazon la dublarea productivităţii companiei în prima lună de la lansare

Autor: Andra Stroe 12.01.2020

În 1994, Jeff Bezos şi-a părăsit slujba din cadrul unui hedge fund din New York şi s-a mutat în suburbiile din Seattle. Acolo a închiriat o casă şi a pornit compania Amazon în garajul casei în care locuia.

Site-ul Amazon a fost lansat un an mai târziu şi, în decurs de o lună, compania a reuşit să vândă cărţi în toate cele 50 de state americane.
„Pe atunci, când am pornit businessul, eram încă o companie destul de mică, dar creşteam rapid şi a fost o evoluţie foarte interesantă”, a spus Bezos, citat de CNBC. „În ciuda acestei creşteri, a fost loc pentru îmbunătăţiri”, a adăugat el.

„În acele vremuri de început, când erau doar 10 angajaţi, am fost foarte ineficienţi în ceea ce priveşte operaţiunile şi logistica.” Una dintre aceste ineficienţe a fost metoda de ambalare a comenzilor. În prima lună de la lansarea Amazon, Bezos şi angajaţii săi împachetau comenzile stând în genunchi pe podele de ciment, când unul dintre cei 10 angajaţi ai săi a avut o idee care în cele din urmă a dublat productivitatea.

„Nu am avut mese de ambalare la început”, a continuat antreprenorul. Aşa că i-a spus unuia dintre inginerii de software care ambala pachete alături de el:„ Ştii ce ar trebui să facem? Ar trebui să ne luăm genunchiere. Acesta însă i-a replicat: „Jeff, de fapt ar trebui să luăm mese de împachetat”. Bezos a spus că achiziţia meselor de ambalare a fost „cea mai strălucitoare idee” pe care a auzit-o vreodată de la un angajat. A doua zi, a cumpărat aşadar aceste mese, dublând productivitatea companiei.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro