Polonezii de la LPP merg spre afaceri de 100 milioane de euro şi îşi fac loc în prima ligă a modei româneşti

Autor: Cristina Roşca 18.12.2019

Grupul are local cinci branduri de modă, respectiv Reserved, Mohito, Cropp, House şi Sinsay.



Grupul de modă LPP din Polonia şi-a majorat vânzările în primele trei luni din an cu aproape 50% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018, men­ţi­nând astfel ritmul rapid de creştere impus în anii anteriori.

Ţinând cont că trimestrul patru este de departe cel mai bun pentru retail, indiferent de tipul său, busines­sul companiei în România ar putea să se apropie de 100 mil. euro, astfel ca polonezii să ajungă în liga mare a modei româneşti, arată esti­mările ZF.

LPP are în România în prezent peste 50 de magazine dintre care 15 sub mar­ca Sinsay, 12 sub brandul Reserved, 9 ce poartă sigla Cropp şi câte 8 House şi Mohito, potrivit infor­maţiilor publice pe site-urile fiecărui brand în parte.

În ultimul an (de la 1 octombrie 2018 la 30 septembrie 2019) compania a deschis peste 15 unităţi, conform datelor ZF, astfel că avansul puternic a fost susţinut în bună parte şi de deschideri.

De altfel, oficialii grupului polonez au anunţat anterior că vor să se extină pu­ternic, loc de creştere pe piaţa din România existând.

Piaţa de îmbrăcăminte din Româ­nia este dominată clar de trei giganţi in­ter­na­ţionali, respectiv Inditex (pro­prietarul Zara), H & M şi Pepco, care au împreună peste 400 de magazine şi afaceri de peste 3,5 mld. lei (760 mil. euro) anual, conform estimărilor ZF.

În eşalonul secund, pe o piaţă de haine evaluată la 14 mld. lei (peste 3 mld. euro), la care se adaugă 4,6 mld. lei (1 mld. euro) cheltuiţi pe pantofi, se dezvoltă însă peste 100 de branduri locale şi internaţionale.