Preocupările companiilor din România legate de capitalul uman: expertiza şi retenţia de personal. Este esenţial pentru firme să dezvolte lideri

Autor: Alex Ciutacu 29.10.2019
Educarea şi păstrarea unui nivel ri­dicat de expertiză, implementarea celor mai potrivite măsuri pentru creş­te­rea gra­dului de retenţie a angajaţilor şi dez­vol­tarea liderilor sunt principalele ten­dinţe indicate de către respondenţii lo­cali în cadrul studiului Global Human Ca­pital Trends 2019, realizat de Deloitte.

„Principala preocupare a anga­ja­torilor români este legată de menţinerea nivelului expertizei angajaţilor în vederea obţinerii rezultatelor de bu­siness vizate, aceasta fiind posibilă prin învăţarea pe tot parcursul vieţii (lifelong learning); 90% dintre respondenţii la studiu au indicat acest aspect. Con­tinuând topul preocupărilor anga­ja­torilor locali, pe următoarele locuri regăsim dezvoltarea liderilor, aspect indicat de către 84% dintre res­pon­denţi, şi îmbunătăţirea experienţei angajaţilor în vederea creşterii gradului de retenţie (tot ceea ce angajaţii experimentează în relaţia cu angajatorul lor), aspect indicat de către 78% dintre respondenţi. Aceste rezultate vin ca urmare a două dintre principalele provocări întâlnite de organizaţiile din România: dificultatea de a reţine angajaţii valoroşi în contextul unei pieţe a muncii foarte competitive şi capacitatea redusă de formare a liderilor care să asigure retenţia şi care să dezvolte businessul. Învăţarea pe tot parcursul vieţii (lifelong learning) nu mai este o chestiune ce ţine de avan­sarea în carieră, ci a devenit esenţială pentru gestionarea responsabilităţilor curente, în contextul nevoii de a susţine cariere care durează mai mulţi ani şi al faptului că responsabilităţile fiecărui loc de muncă sunt în continuă schimbare”, notează Raluca Bontaş, partener global employer services la Deloitte România.