Urmează conferinţa Franchise Connection, Bucureşti, 21 octombrie 2019. Dragoş Mihail, Pep & Pepper: Pentru 2020 continuăm expansiunea în franciză şi estimăm dublarea afacerilor, la 10 milioane de euro
Lanţul de restaurante Pep & Pepper, prezent pe piaţa locală de circa trei ani, deţine un total de nouă unităţi, dintre care trei operate în sistem de franciză.
„Brandul Pep & Pepper promovează mâncarea echilibrată şi sănătoasă, într-o combinaţie bazată pe proteine, carbohidraţi sănătoşi şi vitamine + un fruct proaspăt pe care îl recomandăm a fi consumat la 2 ore după masă.“
În acest moment brandul activează pe piaţa restaurantelor cu servire rapidă, QSR, după cum spune Dragoş Mihail, care adaugă că era nevoie pe piaţă de un jucător care pariază pe o masă echilibrată şi sănătoasă oferită într-un timp de servire relativ scurt, cu o selecţie de produse ce poate fi reprodusă în peste 100 de combinaţii.
Primul restaurant Pep & Pepper a fost deschis în august 2016 în centrul comercial Băneasa Shopping City din nordul Capitalei. „În momentul de faţă reţeaua numără 9 unităţi deschise în Băneasa Shopping City, Promenada Mall, AFI Cotroceni, Plaza România, ParkLake, City Mall Constanţa, Vivo Cluj-Napoca şi Shopping City Sibiu, Shopping City Galaţi. Dintre toate cele menţionate, unităţile din Cluj-Napoca, Sibiu şi Galaţi sunt operate în sistem de franciză.“
Dragoş Mihail va fi prezent ca speaker la cea de-a treia ediţie a conferinţei Franchise Connection, care va avea loc la Bucureşti pe 21 octombrie 2019 şi care va fi organizată de Ziarul Financiar şi francize.ro.
În 2019 au fost deschise restaurantele din Galaţi şi Sibiu, iar până la sfârşitul anului vor mai fi inaugurate unităţi Pep & Pepper în Bucureşti Mall, Timişoara şi posibil Arad şi Oradea. „Avem partenerii francizati selecţionaţi, suntem la partea de selecţie a celei mai bune locaţii pentru deschiderea viitoarelor locaţii Pep & Pepper.“
Pentru anul 2020 compania are în plan noi deschideri în oraşe precum Iaşi, Braşov, Ploieşti, unde sunt deja iniţiate discuţii cu potenţiali francizati, iar ca cifră de afaceri la nivel de reţea estimarea este de 10-11 milioane euro, potrivit directorului de operaţiuni.
„Pentru anul 2019 ne aşteptăm la o cifră de afaceri la nivel de reţea Pep & Pepper de 5 milioane euro. Din punctul nostru de vedere businessul a evoluat corect şi a fost pe tot parcursul anului 2019 pe un trend ascendent. Am perfecţionat produsul şi am lansat produse noi pentru o mai bună diversificare a meniului, trend pe care îl vom menţine şi pentru perioada următoare.“ El adaugă că a crescut baza de clienţi loiali, iar acest lucru se vede şi în trendul ascendent al segmentului de livrare la domiciliu.
Investiţia totală într-un restaurant Pep & Pepper este de circa 100.000 - 120.000 de euro, suma variind în funcţie de suprafaţa spaţiului şi de stadiul acestuia la preluare. Banii acoperă şi cheltuielile de dotare şi amenajare a locatiei, taxa de franciză, stocul iniţial de marfă, precum şi capitalul circulant de lucru, pentru primele luni operaţionale.
„Partenerul Pep & Pepper este o persoană cu spirit antreprenorial şi care simte oportunitatea de business. Este, totodată, o persoană căreia îi place să stea printre oameni, să-şi bage nasul la propriu în reţete şi în bucătărie. Ne plac partenerii investitori care înţeleg întâi ei modelul de business şi apoi, în scalare, îl transferă către o echipă managerială locală, atent selectată.“
Uitându-se în urmă, Dragoş Mihail spune că nu ştie să zică cine a decis expansiunea în sistem de franciză, dacă au fost fondatorii businessului sau partenerii care au vizitat localul din Băneasa Shopping City.
„La momentul deschiderii unităţii din Băneasa nu eram pregătiţi pentru scalare. Au urmat investiţii în companie, în dezvoltarea unei unităţi de producţie, care să ne permită livrarea produselor semi-preparate în locaţiile noastre, lucru care se traduce prin simplitate operaţională pentru parteneri, iar pentru noi printr-un mai bun control.“
Avantajele sistemului de franciză, spune executivul, sunt faptul că francizatul primeşte un concept testat, dovedit, şi mai mult, simplu operaţional.
„Printre dezavantajele cu care ne-am confruntat, la început, au fost legate mai mult de costurile logistice, dat fiind transportul materiei prime de la Bucureşti către locaţiile din ţară, lucru care a devenit gestionabil, odată cu creşterea numărului de unităţi şi a volumelor transportate, şi care ne-a adus într-o poziţie competitivă cu mării operatori de logistică regionali.“