GfK Temax: Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 2% în S1/2019, pe fondul programului Rabla pentru electrocasnice. Vânzările de electrocasnice mari şi mici au înregistrat creşteri de 14%, respectiv aproape 12% în S1 2019 vs. S1 2018

Autor: Ioana Nita 30.08.2019

Valoarea vânzărilor de bunuri de folosinţă îndelungată din România s-a situat la 1,436 mil. euro în prima jumătate a acestui an, în creştere uşoară (2%) faţă de aceeaşi perioadă din 2018, avansul fiind generat cu precădere de programul Rabla pentru electrocasnice, care a vizat înnoirea parcului de maşini de spălat rufe, maşini de spălat vase, frigidere, aparate de aer condiţionat şi televizoare din gospodării cu echipamente mai eficiente din punct de vedere energetic. Ca atare, vânzările de electrocasnice mari şi mici au înregistrat creşteri de 14%, respectiv aproape 12% în primele şase luni ale anului, ajungând la 283 milioane euro, respectiv 105 milioane euro, potrivit studiului Temax realizat de compania de cercetare de piaţă GfK.

„Toate categoriile din sectorul electrocasnicelor mari au avut creşteri în primele şase luni din 2019. Categoria cu cea mai mare pondere în acest sector, maşinile de spălat rufe, şi-a majorat vânzările cu aproape 18%, ajungând la valoarea de 86 mil. euro. Pe de altă parte, uscătoarele de rufe au înregistrat cea mai mare creştere, de aproape 47%, atingând 6 mil. euro”, se arată în studiul GfK Temax.