Opinie Alessio Menegazzo, Enel România: Corporaţiile îşi redefinesc menirea. Strategia nu mai urmăreşte doar profitul

Autor: Roxana Rosu 29.08.2019

Când Business Roundtable (BR), organizaţia de lobby a celor mai mari companii din SUA, spune că profitul nu mai poate fi principalul scop al unei firme, e clar că se întâmplă ceva.

Chiar dacă multe dintre companii au mai avut astfel de poziţii în ultimii ani, a vedea o astfel de declaraţie semnată de 181 de CEO, de la Goldman Sachs la JP Morgan, Apple şi Amazon, Chevron şi BP, este totuşi impresionant.

Ideea principală nu este foarte nouă, dar momentul pare într-adevăr important -  dezbaterea despre capitalismul mai echitabil, sustenabil şi inclusiv pare să intre într-o nouă etapă, una decisivă.

Realitatea a arătat în ultimii ani că o companie trebuie să fie atentă la toate categoriile de stakeholderi, nu doar la profitul acţionarilor, dacă îşi doreşte să se dezvolte pe termen lung, fără crize şi sincope profunde. Din această realizare a reieşit şi angajamentul BR în 5 puncte: grijă pentru consumatori, respect pentru angajaţi (compensare, dezvoltare, diversitate), o atitudine corectă faţă de furnizori, susţinerea comunităţilor în care operează şi, nu în ultimul rând, crearea de valoare pe termen lung pentru acţionari.