Distribuitorul Macromex, afaceri mai mari cu 13% în S1/2019

Autor: Mădălina Dediu Panaete 09.07.2019

Macromex, cea mai mare afacere românească din sec­to­rul de distri­bu­ţie, a terminat primul semestru cu o cifră de afa­ceri mai mare cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului pre­cedent, conform datelor furnizate de companie. Astfel, com­pania continuă trendul crescător, după ce în 2018, cifra de afaceri a distribuitorului a ajuns la 762 mil. lei (164 mil. euro).

„Această creştere a fost determinată în special de o evo­lu­ţie pozitivă a bran­du­lui propriu Edenia, care a de­păşit perfor­manţa anului tre­cut cu 24%, dar şi a cana­lului HoReCa, cu o evoluţie de Ă22% versus anul trecut“, a spus Al­bert Davidoglu, chief operating officer (COO) în ca­drul Ma­cro­mex, companie controlată de antreprenorul Dan Minulescu.

Macromex este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de distribuţie, dar are un model diferit faţă de com­pe­titori, având în vedere că o par­te din produse sunt bran­duri proprii realiza­te de com­panie în cola­bo­rare cu pro­du­că­tori din Ro­mâ­nia şi din străi­nătate.

Macromex are în por­to­foliu branduri pro­prii precum Corso şi La Strada (înghe­ţată), Ede­nia (produse din carne, de patiserie sau legume congelate), dar şi mărci partenere precum La Lorraine (panificaţie congelată) sau Philadelphia (lactate).