Consiliul Concurenţei din Marea Britanie a demarat o investigaţie asupra poziţiei Google şi Facebook pe piaţa de publicitate

Autor: Adrian Seceleanu 04.07.2019

Autoritatea de reglementare a concurenţei din Marea Britanie a demarat o investigaţie care urmăreşte să determinte puterea pe care o au giganţii Facebook şi Google pe piaţa de publicitate digitală, inclusiv din perspectiva proprietăţii asupra datelor colectate despre clienţi, conform Reuters.

Autoritatea a anunţat că va urmări influenţa pe care cele două platforme o au pe piaţă, modalitatea de colectare şi utilizare a datelor personale şi cum arată situaţia din perspectiva consumatorilor. Marea Britanie l-a recrutat anul trecut pe Jason Furman, şeful echipei de economişti din administraţia Obama, pentru a conduce o comisie care să revadă abordarea ţării asupra tehnologiei, concluzia fiind aceea că giganţii din tech au nevoie să se confrunte cu o competiţie mai mare.

Autoritatea de concurenţă va face recomandări guvernului dacă va identifica probleme ca parte a investigaţiei. „Multe lucruri despre aceste pieţe în schimbare rapidă reprezintă ceva inaccesibil pentru cea mai mare parte a oamenilor”, a declarat şeful autorităţii de concurenţă Andrew Tyrie.