Topul celor mai mari jucători din comerţul alimentar: 9 reţele străine din 10 cresc, doar Cora face excepţie

Autor: Cristina Roşca 07.06.2019

Ritmul de creştere al jucătorilor din comerţul modern variază între 2% şi 25%, pe o piaţă unde consumul privat a postat un plus de 5%.



Cei zece jucători din comerţul modern local au ajuns la finalul anului trecut la afaceri cumulate de peste 60 mld. lei, după ce nouă dintre ei au postat creşteri ale businessului. Singura execepţie a fost Cora. Ritmul de creştere al jucătorilor din comerţul modern variază între 2% şi 25%, pe o piaţă unde consumul privat a postat un plus de 5%.

Reţelele au împreună mai puţin de 3.000 de magazine sub diferite formate, precum hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, cash & carry şi proximitate modernă. Aceste magazine se luptă cu zecile de mii de mici chioşcari.

Lupta nu se dă însă doar între reţelele străine şi micii comercianţi. Şi în interiorul comerţului modern se intensifică lupta pentru supremaţie şi pentru o poziţie cât mai sus în clasament.

Anul trecut diferenţa dintre liderul Kaufland şi locul doi, grupul francez Carrefour, s-a redus la 300 mil. lei, în timp ce Profi a urcat pe locul 4 după cifra de afaceri, depăşind Auchan, conform datelor existente. Formatele mici de magazine  - supermarketurile şi discounterii - postează cele mai mari creşteri, susţinute însă şi de cele mai alerte expansiuni.