Maşinile electrice continuă să câştige teren, iar noii jucători intră direct pe primele locuri

Autor: Bogdan Alecu 03.06.2019

În primele patru luni ale acestui an vânzările maşilor verzi au urcat cu peste 50% faţă de perioada similară a anului trecut, la 184 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). La acestea se adaugă alte 68 de maşini hibride de tip plug-in, adică cele care pot rula exclusiv electric câteva zeci de kilometri şi pot fi încărcate la priză. Totuşi, volumele acestora au scăzut cu 44% în primele patru luni. În cazul hibridelor clasice însă, volumele au crescut puternic în intervalul ianuarie-aprilie din acest an, urcând cu 53% la 1.170 de unităţi.

În total, autoturismele „verzi“ continuă să crească, ajungând să deţină, în primele patru luni ale lui 2019, o cotă de piaţă importantă de 2,9%, faţă de 2,3% în 2018 (primele patru luni).

„Având în vedere evoluţia foarte bună din prima lună a Programului Rabla Plus din acest an - numărul persoanelor fizice care s-au înscris pentru achiziţia unei maşini electrice a crescut de circa patru ori comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut – este de aşteptat ca în anul 2019 să se consemneze un nou record al vânzărilor de automobile electrice în România“, au subliniat oficialii APIA.