Cătălin Buliga, Vodafone: Conţinutul video a ajuns la 60% din trafic. SMS-urile şi vocea scad, acum totul e legat de date. În 2-3 luni compania va lansa comercial serviciile de apeluri de voce prin reţeaua 4G (VoLTE)

Autor: Adrian Seceleanu 23.04.2019

Conţinutul video a ajuns în 2018 la o pondere de 60% din to­talul traficului de date mobile din reţeaua Vodafone, al doi­lea jucător de pe piaţa locală, în creş­tere cu 10 puncte procentuale faţă de anul 2017, ca parte a unei tendinţe gene­rali­zate de creştere a consumului de servicii de internet.

„Traficul video din reţeaua noastră reprezintă 60% din totalul traficului de date ca tip de trafic. Cu un an în urma era 50%. Dacă este să ne uităm unde se duce tot acest trafic de date sau care sunt aplicaţiile care au avut cea mai mare creştere, situaţia este următoarea: Instagram a avut cea mai mare creştere din România, de 283% de la an la an, Netflix - 273%,  Spotify - 104%, Facebook - 52%, iar YouTube - 45%. Acestea sunt aplicaţiile care definesc traficul de pe mobil, de pe tablete“, a declarat într-un interviu pentru ZF Cătălin Buliga, directorul de tehnologie al Vodafone.