Cum suntem priviţi. Raluca Leonte, CEO Webhelp: România a depăşit stadiul de destinaţie low-cost pentru outsourcing. Acum suntem o destinaţie la un cost corect sau chiar scumpă

Autor: Ioana Nita 12.02.2019

Webhelp România vrea să atragă în 2019 în portofoliu minimum trei clienţi mari, cu operaţiuni globale.



România nu mai este în prezent o locaţie ieftină pentru deschi­derea unor centre dedicate serviciilor de outsourcing ca în urmă cu cinci ani, ci mai de­gra­bă o destinaţie cu costuri corecte sau chiar mari în comparaţie cu alte ţări din lume, po­trivit lui Raluca Leonte, CEO-ul local al grupului de origine franceză Webhelp, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de ex­ter­nalizare a proceselor de business (BPO) la nivel european.

„În ultimii ani am depăşit poziţia de destinaţie low-cost pentru outsourcing, iar acum ne zbatem între un cost «fair» şi scump. Aceasta este constatarea pe care o avem noi, dar mai ales clienţii şi prospecţii noştri. Înainte, în perioada 2014-2015, atât din puncte de vedere statistic, cât şi practic, toată lumea vroia să vină în România pentru a face outsourcing. Era un echilibru calitate-preţ extraordinar. Acum însă, din cauza diver­selor motive - măsuri fiscale şi stadiul pieţei muncii - România este între un cost «fair» şi scump.”

O serie de multinaţionale şi-au deschis în ultimii ani pe plan local atât centre de suport, cât şi de outsourcing, în principal pe zona de IT, dar şi de procese de business (BPO – business process outsourcing) şi marketing, angajând mii de oameni. Acestora li se adaugă companiile locale care oferă astfel de servicii către clienţi din străinătate sau autohtoni; astfel, piaţa forţei de muncă din România pe aceste segmente este în deficit.