Trecerea de la trei trimestre la două semestre a bulversat structura anului şcolar: vacanţă după vacanţă la doar trei săptămâni de şcoală
„Sunt trei săptămâni pierdute, ca şi cum nu ar exista. În prima săptămână de după vacanţă copiii reintră în ritm, după care mai au o săptămână de şcoală şi încă o săptămână în care sunt iar cu gândul la vacanţă.“
Structura anului şcolar din sistemul de învăţământ preuniversitar de două semestre în loc de trei trimestre a adus anul acesta o vacanţă de iarnă de trei săptămâni (22 decembrie 2018- 13 ianuarie 2019), urmată de trei săptămâni de şcoală şi de încă o săptămână de vacanţă intersemestrială (în perioada 2 - 10 februarie 2019). Cum au ajuns elevii români să aibă două vacanţe la trei săptămâni distanţă în perioada iernii?
„Cred că în primul semestru al anului şcolar există o fragmentare prea mare şi nu cred că este bună. Trebuia ori să fie o vacanţă de două săptămâni şi nu de trei şi o vacanţă intersemestrială ori trei săptămâni acum şi nicio vacanţă intersemestrială. Eventual, să se poată începe cu Şcoala altfel al doilea semestru, pentru continuitate, pentru că anul şcolar este prea fragmentat. Însă, dacă e să luăm în calcul alţi factori - calitatea predării, calitatea curricumului -, atunci vacanţele au impact nesemnificativ faţă de impactul acestora“, a explicat prof. univ. dr. Mircea Miclea de la Facultatea de psihologie din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj şi fost ministru al educaţiei în guvernul Tăriceanu.