Marco Hössl, şeful Kaufland România preia şi conducerea businessului din Cehia

Autor: Cristina Roşca 18.10.2018

Marco Hössl, şeful Kaufland Ro­mânia şi Republica Moldova, a pre­luat şi conducerea afacerii din Cehia a gru­pului german, spun sursele din pia­ţă. El este astfel singurul exe­cu­tiv din grup care are în por­to­foliu mai mult de o piaţă.

Grupul ger­man avea în România cir­ca 120 de magazine şi afa­ceri de 2,2 mld. euro anul trecut, va­loa­re ce îl poziţio­nează pe pri­mul loc în comerţul local.

Pe piaţa locală re­tai­le­rul ger­man are mai pu­ţine magazine de­cât în Cehia sau Polo­nia, dar vân­ză­rile per unitate sunt mai mari deoarece pe celelalte pie­ţe con­cu­renţa este mai acerbă. Nemţii au în Cehia 130 de ma­ga­zine şi business de 2,2 mld. euro, con­form datelor ZF, fiind totodată lider de piaţă.

Numirea executivului la con­ducerea busi­nessului din Cehia vine în contex­tul în care nemţii sunt lider de pia­ţă şi în Cehia, dar grupul german Rewe îi „suflă în ceafă“, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă IGD.

De altfel, anul trecut busi­nes­sul Kaufland în Cehia a scăzut uşor, pe când în România în 2017 cifra de afa­ceri a crescut cu circa 5%, potrivit ace­leiaşi surse. 

În mandatul lui Marco Hössl, în Româ­nia au fost deschise aproape 20 de magazine, iar nemţii au sărit de pra­gul de 10 miliarde de lei cifră de afaceri, pri­mul comerciant local care a depăşit acest nivel. Când a preluat businessul Kauf­land avea afaceri de 8 miliarde de lei (în 2014).