Avocatul Roxana Ionescu, NNDKP: Clienţii noştri înţeleg că absenţa de până acum a „amenzilor GDPR“ reprezintă doar liniştea de dinaintea furtunii

Autor: Adrian Seceleanu 09.10.2018

Multe companii s-au confruntat cu o creştere a numărului de solicitări  legate de noul regulament privind protecţia datelor, în unele cazuri cererile fiind trimise chiar pe 25 mai.



Liniştea care pare că s-a aşternut în România peste subiectul pro­tecţiei datelor personale după data de 25 mai, odată ce noul re­gulament european (GDPR) a devenit aplicabil, este doar una relativă, chiar dacă încă nu există nicio amendă apli­ca­tă de autoritatea de profil, în condiţiile în care numărul de plângeri a crescut semni­fi­ca­tiv, iar câteva zeci de investigaţii care sunt în curs au potenţial de a se finaliza cu sancţiuni.

„Autoritatea Naţională de Supra­ve­ghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Per­so­nal (ANSPDCP) a precizat că a închis 15 in­vestigaţii din 99 fără aplicarea unor sancţiuni contravenţionale. Cred că acesta este un lucru pozitiv, confirmă abordarea pe care ei au anunţat-o înainte de 25 mai, res­pectiv că prioritatea pentru ei este să vadă că or­ganizaţiile au depus efort în vederea con­formării, nu neapărat că totul este perfect. Dar nu pot să nu mă întreb care este situaţia cu celelalte 84 de investigaţii? Dacă acestea nu au fost închise, înseamnă că au­to­ritatea încă analizează modul de con­formare a or­ganizaţiilor în contextul incidentelor de se­curitate notificate“, a decla­rat pentru ZF Roxana Ionescu, head of data protection în cadrul casei de avocatură NNDKP.