Revolta companiilor germane din România: Nesiguranţa şi impredictibilitatea din viaţa economică s-au accentuat puternic

Autor: Iulian Anghel 21.09.2018

„Situaţia economică actuală şi evoluţia eco­no­mică sunt apreciate mai rău decât anul trecut.“



Companiile germane din România nu sunt su­părate de creşterea economică prin consum, pentru că unele dintre ele, precum Kaufland sau Lidl, chiar din asta trăiesc.

Îngrijorările vin din altă parte: resursa umană este din ce în ce mai rară, ne în­dreptăm de fapt spre o situaţie dramatică, iar şco­lile nu livrează pieţei ceea ce trebuie să livreze. Fis­calitatea este OK, dar schimbările dese ale le­gis­laţiei fiscale operate, în general, prin ordonanţe de urgenţă nu sunt în regulă. În plus, deciziile gu­ver­nului îngrijorează companiile germane, de aceea încrederea în România, ca destinaţie de bu­si­ness, sca­de, arată un studiu al Camerei de Co­merţ şi Industrie Româno-Germane (AHK Ro­mâ­nia).