Retailerul H&M încă rămâne cu problema stocurilor nevândute după şapte trimestre

Autor: Alex Ciutacu 28.06.2018

Dezastrul stocurilor de haine nevândute s-a înrăutăţit pentru retailerul suedez Hennes & Mauritz, după ce o serie de greşeli logistice determină retailerul să reducă preţurile şi mai mult în trimestrul acesta, potrivit Bloomberg.

Creşterea veniturilor companiei a încetinit pentru al patrulea trimestru consecutiv, cu vânzări de 6,7 miliarde de dolari în al doilea trimestru, cu un profit de 666,9 milioane de dolari.

Stocul de haine nevândute a crescut cu 13% la 4 miliarde de dolari, într-un moment în care H&M încearcă să scadă cât mai repede acest stoc.

„Problemele H&M au nevoie de mult timp pentru a se rezolva”, scrie Michelle Wilson, analist în cadrul Berenberg. „Problema inventarului s-a rostogolit pentru al şaptelea trimestru consecutiv”.

Deşi retailerul încearcă să introducă sisteme noi de logistică pentru a grăbi exporturile şi vânzările, H&M s-a confruntat cu probleme ce au determinat suedezii să oprească pentru moment livrările către pieţele din Statele Unite, Franţa şi Italia.

H&M încearcă să se adapteze noului peisaj digital în contextul în care clienţii abandonează magazinele brick and mortar şi se „refugiază” în online.

„E multă muncă de făcut”, spune Karl-Johan Persson, CEO al companiei.

Datele emise la începutul lunii arată că în al doilea trimestru vânzările au fost aproape neschimbate, în ciuda faptului că H&M a adăugat 303 magazine noi în ultimele 12 luni. De asemenea, suedezii vor închide doar 150 faţă de 170 cum arăta planul iniţual.