Aprilie 2018: consumul se întăreşte susţinut de revenirea încrederii şi de majorările salariale din administraţie
Autor:
Iulian Anghel
06.06.2018
♦ Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, care reflectă cel mai bine evoluţia consumului privat, a crescut cu 5,4% în aprilie 2018 faţă de aprilie 2017, marcând o revenire având în vedere că în martie aceasta crescuse cu 3,4%, an/an ♦ Pe primele patru luni din 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, consumul a avansat cu 6,7%.
„Era o evoluţie de aşteptat având în vedere că în martie – aprilie încrederea consumatorilor şi-a revenit. În plus au fost şi creşteri salariale solide în administraţie”, comentează Ionuţ Dumitru, economist-şef al Raiffeisen Bank.
Deşi Paştele a căzut în aprilie, motorul creşterii nu a fost reprezentat de produsele alimentare, ci de cele nealimentare şi de comerţul cu carburanţi. Ciprian Dascălu, economist-şef al ING Bank, se aşteaptă la o cădere în luna mai din cauza “efectului de bază”. În mai anul trecut cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul a crescut puternic, cu 14%. Însă şi el apreciază că sentimentul consumatorului este bun şi va menţine, de-a lungul anului, o cifră de afaceri în creştere în comerţul cu amănuntul.