Reţeaua Animax, la un pas să fie preluată de un fond de investiţii nou pe piaţa din România
♦ Rohatyn Group a pus pe masă în jur de 20 mil. euro pentru lanţul de pet-shop-uri Animax construit în peste 15 ani de antreprenorul Cristian Ludovic Pop, conform surselor ZF.
Antreprenorul Cristian Ludovic Pop a vândut retailerul Animax care deţine aproape 80 de magazine şi afaceri de circa 100 mil. lei (peste 20 mil. euro) în 2016, ultimul an pentru care există date publice. Cumpărătorul este Rohatyn Group, un fond de investiţii care tatona piaţa locală de câţiva ani.
Rohatyn Group este un fond apărut în 2002 la iniţiativa lui Nicolas Rohatyn şi a altor parteneri. Nicolas Rohatyn este cel care s-a ocupat de dezvoltarea businessului JPMorgan pe pieţele emergente, pentru ca apoi să pună bazele propriului fond. Fondul a plătit peste 20 mil. euro pentru reţeaua Animax potrivit datelor din piaţă, suma fiind influenţată de faptul că retailerul este lider incontestabil pe o piaţă unde se luptă cu mici magazine de cartier şi cu reţele de mici dimensiuni. Totuşi, valoarea tranzacţiei este mică pentru alte fonduri de investiţii care caută tranzacţii de peste 50 sau chiar peste 100 mil. euro. Până la închiderea ediţiei reprezentanţii Animax nu au răspuns solicitării ZF. Oficialii Rohatyn Group au declarat că „nu comentăm“.
Decizia de vânzare a Animax a venit într-o perioadă bună pentru că businessul a crescut constant din 2008 până în 2016. Avansul a fost susţinut în special de expansiune, însă şi de faptul că în ultimii ani tot mai mulţi români au decis să îşi cumpere un animal de companie. Mai mult, în perioada 2015-2016 economia a avut o evoluţie pozitivă, la fel şi consumul. Astfel, retailul - indiferent de tipul lui - este unul dintre cele mai căutate domenii dat fiind că este legat de consumul privat, care creşte de doi ani cu circa 10%.