Doar zece dintre cele mai puternice 100 francize din lume au venit în România
Dintre cele mai puternice 100 de francize din lume, doar zece sunt prezente pe piaţa locală, arată o analiză a Ziarului Financiar bazată pe clasamentul realizat de revista Entrepreneur.
Cele zece provin aproape exclusiv dintr-un singur domeniu, HoReCa, respectiv din două sub-sectoare - restaurante şi hoteluri. Excepţie fac Re/Max (imobiliare) şi GNC (retail specializat).
Conceptele de HoReCa, în special cele de restaurante, dar şi de cafenele şi hoteluri, sunt printre cele mai populare pe piaţa locală de francize locală, evaluată la un total de 3 mld. euro.
În total sunt circa 400 de concepte împărţite între retail, HoReCa şi servicii. Doar în HoReCa sunt peste 100, mai bine de un sfert din total, iar ponderea lor este în creştere, arată datele din Catalogul francizelor din România, realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu francize.ro.
Printre conceptele de HoReCa din top 100 cele mai puternice francize din lume se numără McDonald’s, Subway, Intercontinental sau Hampton by Hilton. Un nume nou pe piaţa locală, dar care îşi face loc în clasament este Taco Bell, adus în România de grupul Sphera Franchise Group în acest an. Acelaşi grup are în portofoliu şi KFC şi Pizza Hut.