Ambiţia Wizz Air: În cinci ani vom dubla traficul în România, ţintim 15 milioane de pasageri
Jozsef Varadi, CEO al Wizz Air, liderul pieţei aeriene locale, spune că în primele zece luni din acest an compania a transportat 6,1 milioane de pasageri pe piaţa din România, în creştere cu 32% faţă de perioada similară a anului trecut iar până la final de an traficul va depăşi nivelul de 7 milioane de pasageri, aşa cum a prognozat la început de an.
„Am înregistrat o creştere semnificativă a traficului de pasageri pe piaţa din România, unde suntem cea mai mare linie aeriană, chiar mai mare ca Tarom. Am ajuns la 6,1 milioane de pasageri în ianuarie-octombrie, în creştere cu 32% faţă de perioada similară a anului trecut. Având în vedere capacităţile noi alocate estimăm pentru anul viitor o creştere cu 18% a numărului de pasageri“, a declarat pentru ZF Josef Varadi, unul dintre cei mai puternici executivi din industria aeriană.
România este una din cele mai mari pieţe pentru low-costul Wizz Air, potrivit lui Varadi, care vede potenţial mare de dezvoltare şi pentru următorii cinci ani având în vedere dimensiunea ţării şi numărul de locuitori.
Compania a devenit liderul pieţei aeriene locale în 2011, când a depăşit ca trafic compania de stat Tarom reuşind să se extindă an de an. De atunci, Wizz Air şi-a crescut traficul de pasageri anual şi a ajuns la o cotă de piaţă de aproape 35%, potrivit calculelor ZF.
Anul trecut, compania a transportat peste 5,5 milioane de pasageri pe rutele sale din România în creştere cu 23% faţă de anul anterior.