România ar putea încasa anual 7-8 mld. euro din turism. Fără infrastructură şi promovare câştigă de trei ori mai puţin

Autor: Cristina Roşca 21.09.2017

În prezent turismul contribuie cu doar 1,3% la PIB, respectiv cu 2,3 mld. euro anual, aceasta fiind cea mai mică pondere din Europa. Prin comparaţie, în Bulgaria sau Ungaria ponderea este de 3-4%.



La polul opus, ţări precum Grecia sau Italia au reuşit să îşi dezvolte turismul astfel încât acesta să devină un pilon de bază al economiei, cu o contribuţie anuală de peste 4%, ajungând la peste 10% în cazul Croaţiei, potrivit datelor publicate de World Economic Forum în raportul The Travel & Tourism Competitiveness Report 2017. Totuşi, în cazul Croaţiei există o dependenţă a economiei de turism, o dependenţă considerată nesănătoasă de economişti. „Diferenţa mare dintre noi şi Bulgaria, spre exem­plu, o reprezintă mo­dul în care au fost făcute pri­va­ti­zările. În cazul lor, multe din­tre hoteluri şi din struc­tu­rile turistice au fost pre­luate de firme din Ger­ma­nia care au reuşit să facă ra­pid investiţii şi apoi să adu­că şi turişti străini. La noi, cea mai mare parte din tran­zacţii au în spate investitori locali fără putere financiară şi fără cunoştinţe reale“, explică economistul Aurelian Dochia.