Desertul care aduce 1,6 miliarde de dolari pe an: Italienii pot spune oficial că toată lumea iubeşte înghetaţa produsă de ei

Autor: Andreea Marin 19.08.2017

Italia este campioana Europei la producţia de îngheţată. Numai anul trecut aici s-au produs 595 de litri de îngheţată, ceea ce înseamnă 19% din totalul Uniunii Europene. Dacă ar fi traducem aceste cifre în cupe de îngheţată, ar însemna aproape şapte miliarde, potrivit Bloomberg.

Plăcerea pentru desertul răcoritor se vede şi în numărul gelateriilor deschise: de-a lungul întinderii peninsulei se găsesc 19.000 de gelaterii. Iubirea pentru gelato se vede şi în topul Eurostat al celor mai mari consumatori de îngheţată: Italia este liderul absolut. România se află la jumătatea clasamentului, cu un consum de aproape 80 de milioane de litri de îngheţată.

Majoritatea pornesc ca afaceri de familie şi pentru că îngheţata artizanală are un proces de producţie mai laborios decât cea industrială, şi preţul este unul mai mare. Aşa se face că economia locală adună anual 1,6 miliarde de dolari doar din vânzările acestui desert.

Un alt beneficiu adus Italiei de titlul de campioană a gelato este producerea locurilor de muncă: aproape 70.000 de oameni sunt angajaţi ai acestui sector de business.

Dar, din cauză că consumul la nivel local este atât de mare, nu mai rămâne îngheţată şi pentru export. Astfel, la nivelul distribuţiei în afara graniţelor, campioana este Germania, urmată fiind de Franţa, Belgia şi Olanda. Codaşele clasamentului sunt Luxemburg, Cipru şi Malta.

Istoria îngheţatei este legată de numele lui Alexandru cel Mare, care se delecta cu gheaţă amestecată cu nectar dar şi de cel al lui Marco Polo care se bucura de ceva asemănător sorbetului. În secolul al XVI-lea, Caterina de Medici promovează desertul şi în Franţa.