Creşterea preţului cărnii de porc influenţează afacerile producătorilor de mezeluri. Aurel Simion, Avi-Giis: „Dacă reuşesc anul acesta să mă încadrez în cifra de afaceri din 2016, aş fi mulţumit“

Autor: Roana Rotaru 03.08.2017

Aurel Simion, unul dintre cei doi acţionari ai producătorului de preparate din carne Avi-Giis, un business de circa 8 mil. lei (1,7 mil. euro) în 2016, se declară mulţu­mit dacă anul acesta reuşeşte să atingă vânzările totale obţinute în 2016, în contextul în care preţul cărnii de porc în carcasă s-a dublat în ultimul an. 

„Anul acesta este un an atipic. Preţul cărnii de porc în carcasă a ajuns acum la 10,5 lei pe kilogram, faţă de circa 5 lei pe kilogram anul trecut. Dacă reuşesc anul acesta să mă încadrez în cifra de afaceri din 2016, aş fi mulţumit. Nu ne ajută nici fluctuaţia preţurilor cărnii de porc şi nici faptul că ne confruntăm cu o lipsă acută a cărnii de vită pe piaţă“, a declarat pentru ZF Aurel Simion, administrator şi  acţionar al Avi-Giis. 

Compania vâlceană produce circa 2-3 tone de preparate din carne pe zi, pre­cum muşchi file, pastramă, cârnaţi, slă­ni­nă, jumări, carne la garniţă, salamuri şi pari­zer, produse care ajung pe rafturile Carrefour, Auchan şi Metro, în cele pa­tru magazine proprii ale com­pa­­niei, din care trei în judeţul Vâlcea şi unu în Ca­pi­tală, la export şi în HoReCA prin dis­tri­buitori, potrivit reprezentantului companiei.