„Fenomenul“ vinului roze a ajuns la 15% din consum: „În 2015, în octombrie nu mai aveam vin roze. Anul acesta, până în mai am vândut tot“
România urmează trendul dat de Franţa pe segmentul consumului de vin roze, o băutură care la nivel mondial a consemnat un avans de peste 20% al vânzărilor în ultimul deceniu.
Vinul roze, care este de circa şase ani cea mai efervescentă categorie din industria vinului, a ajuns la aproximativ 15% din consum, conform estimărilor ZF făcute pe baza datelor din piaţă. Astfel, faţă de 2014 acest sector s-a dublat, ajungând să vândă aproape 54 de milioane de litri, adică peste 70 milioane de sticle. În total, consumul de vin din România este de circa 360 de milioane de litri anual. „Noi producem anual circa 60.000 de sticle de vin roze, ceea ce reprezintă aproximativ 15% din totalul businessului nostru. Ponderea este relativ constantă , însă ce observăm este un apetit extraordinar al românilor pentru acest tip de vin. Anul acesta avem cea mai mare creştere din istorie pe acest segment“, a explicat Dan Balaban, antreprenorul care deţine împreună cu oenologul Bogdan Costăchescu producătorul de vinuri premium Davino. El adaugă că în 2015 Davino a terminat vinul roze din portofoliu în luna octombrie, în 2016 în iulie, iar anul acesta de pe 28 mai nu mai are compania roze. „Nu este o situaţie caracteristică doar nouă, ci întregii pieţe astfel că vinul roze este posibil să fi ajuns la 15% din vânzări în volum.“ În România, cea mai mare pondere în consum o are vinul alb, potrivit datelor din piaţă. Însă, în ultimii ani a venit puternic în urmă vinul roze, care se consumă în special vara, la terase. Vinul roze, atât cel liniştit, cât şi cel spumant, se poate folosi în cocktailuri, dar se poate consuma ca şi atare, dar rece.