Cei mai mari cinci retaileri de echipamente sportive, la galop spre 1,2 miliarde de lei

Autor: Cristina Roşca 29.06.2017

Cei mai importanţi cinci jucători din piaţa de echipamente sportive sunt Decathlon, Hervis, Intersport, FF Group - cu branduri precum Nike şi Adidas, care au împreună 140 de magazine, au înregistrat anul trecut creşteri de vânzări cuprinse între 13 şi 50%, la un total de aproape 1,2 mld. lei.

Liderul pieţei de echipamente sportive din România este detaşat grupul francez Decathlon, care a terminat anul trecut cu afaceri de 613 mil. lei (140 mil. euro), în urcare cu 49% faţă de 2015.

Astfel, lanţul de magazine cu preţuri mici, echivalentul unui discounter în comerţul alimentar, controlează jumătate din businessul celor cinci şi circa o treime din totalul pieţei de profil. 

În ultimii doi ani pe această piaţă a bicicletelor, hainelor de jogging şi a rachetelor de tenis au început să îşi facă loc şi alţi jucători specializaţi, însă timid. Astfel,  companiile Decimas din Spania şi Sportvision din Serbia au fiecare câteva unităţi.

Piaţa totală de echipamente sportive este evaluată la peste 2,3 miliarde de lei, conform datelor existente.