Lactalis trebuie sa cedeze untul LaDorna pentru a putea prelua Covalact
Consiliul Concurenţei pune în dezbatere publică angajamentele formulate de grupul Lactalis pentru a elimina preocupările legate de concurenţă identificate în contextul achiziţiei societăţilor Covalact SA şi Lactate Harghita SA.
Angajamentele propuse de grupul Lactalis constau în licenţierea mărcii de unt „La Dorna” pentru o anumită perioadă de timp către o altă companie, independentă de grupul Lactalis, iar această companie să schimbe marca prin re-branding.
Astfel, această companie va avea dreptul de a utiliza logo-ul LaDorna pentru produsul unt, precum şi de a utiliza drepturile de proprietate intelectuală aferente ambalajului untului LaDorna. De asemenea, Lactalis va trebui să cesioneze toate comenzile şi contractele de vânzare în curs pentru untul LaDorna, dacă este posibilă din punct de vedere juridic şi dacă este agreată de către clienţi. În plus, Lactalis trebuie să vândă stocul de unt ambalat sub marca LaDorna şi deţinut, la momentul acordării licenţei.
Ulterior acestei perioade, marca de unt „La Dorna”se va reîntoarce în portofoliul grupului Lactalis, care se va abţine de la folosirea respectivei mărci pentru unt, pentru o perioadă de timp suficientă ca terţul să poată beneficia de creşterea cotei sale de piaţă, conform angajamentului formulat de către Lactalis.
Perioada în care Lactalis trebuie să cedeze marca de unt LaDorna este confidenţială.
Lactalis a bătut palma pentru preluarea Covalact cu fondul de investiţii Sigma Bleyzer la finalul anului trecut.