Igor Tikhonov, şeful Ursus: Economia merge bine, ceea ce generează o creştere a cererii. Românii continuă să cheltuiască. „Este important ca în general consumatorii să simtă stabilitate pentru că de fiecare dată când apare instabilitatea observăm că încrederea lor scade, devin rezervaţi şi cheltuie mai puţin.“

Autor: Mădălina Dediu Panaete 07.06.2017

Igor Tikhonov, preşedintele Ursus Bre­weries, liderul pieţei locale de bere, spune că încrederea consu­ma­to­rilor români în economie a rămas mare şi aceştia au continuat să chel­tu­iască, lucru care s-a văzut şi în businessul com­paniei, care a avut un trend pozitiv anul trecut.

„Anul trecut a fost unul foarte bun pentru Ursus Breweries, toate cele trei branduri mari din portofoliu, şi anume Ursus, Timişoreana şi Ciucaş, au crescut în 2016. De asemenea, şi portofoliul nostru pre­mium a avut o evoluţie po­zitivă. Practic, com­pa­nia a avut o creştere de mid single digit (în jur de 5% -  n.red.), acest rezultat fiind unul foarte bun. Acest lucru ne arată faptul că încrederea consumatorului a rămas mare şi oamenii au continuat să cheltuiască“, a declarat Igor Tikhonov într-un interviu acordat ZF, primul de după intrarea producătorului român sub umbrela grupului japonez Asahi. Avansul înregistrat de companie vine în condiţiile în care piaţa berii a stagnat anul trecut la 15,8 milioane de hectolitri, adică un consum de 80 de litri per capita.

În 2015, compania a realizat o cifră de afaceri de 1,58 miliarde de lei (peste 350 mil. euro), clasându-se pe prima poziţie în industria berii. Rezultatele pentru anul calendaristic 2016 nu sunt încă disponibile.