Polonia, dezvoltare economică şi prosperitate prin inovaţie

Autor: Bogdan Cojocaru 08.05.2017

Companiile poloneze se extind internaţional nu doar prin exporturi, ci şi prin baze de producţie, iar internaţionalizarea acestora întăreşte ceea ce Polonia are deja, un brand economic recunoscut global - un semn că econo­mia, cea mai mare din Europa de Est, se apropie de maturitate.

Însă pentru a ajunge acolo mai trebuie să treacă de un hop, de statutul de pro­du­cător cu forţă de muncă ieftină, de furnizor de servicii şi produse care depinde de investiţiile altor jucători mari. Inovaţia este considerată modul în care se poate trece la o nouă etapă de dezvoltare şi eficienţă. De asemenea, de inovaţie au nevoie companiile pentru dezvoltare. Acest lucru ni-l explică ambasadorul Republicii Polone la Bucureşti Marcin Wilczek.

Iar Polonia are multe de spus lumii în materie de inovaţie. Polonia a fost ţară parteneră la ediţia de anul acesta a celui mai mare târg de tehnologie industrială, Hannover Messe. La Varşovia, Google şi-a construit un campus pentru dezvoltarea start-up-urilor ino­va­ti­ve, singurul de acest fel pe care gigantul american îl are în Europa de Est. Google trebuie să fi văzut ceva special la Polonia.

O firmă polo­neză produce componente pentru vehiculele mar­ţiene ale NASA. Inventatorii polonezi se implică în dezvoltarea Hyperloop, proiect al lui Elon Musk care ar trebui să revoluţioneze trans­portul cu vehicule care circulă cu viteze mai mari decât cele ale aeronavelor prin tuburi cu pre­siune redusă. O companie poloneză a lansat The Witcher, seria de jocuri video care a bulversat lu­mea gamerilor. Polonia are multe de oferit în ma­te­rie de inovaţie, ca de altfel şi celelalte ţări est-europene.