O companie de consultanţă digitală fondată de doi români face milioane de dolari pentru giganţi precum Mazda sau eBay

Autor: Ştefan Stan 05.05.2017

Cognetik, o agenţie digitală de analiză a datelor şi de consultanţă, fondată de doi români şi un american, a ajuns să aibă clienţi din rândul companiilor de top la nivel mondial, precum McDonald’s, eBay,  Sears, Mazda sau Pizza Hut, şi să genereze profituri de milioane de dolari pentru aceştia.

Compania a fost fondată în urmă cu patru ani, în 2013, de trei analişti, dintre care doi români, Cătălin Iuga şi Daniel Herdean, şi un american, Matt Alexander. Primul mare client al companiei a fost lanţul american de retail Sears, un gigant din SUA cu venituri de peste 17 miliarde de dolari.

Cognetik le oferă clienţilor consultanţă atât în  problemele existente din site-urile sau aplicaţiile proprii, dar şi asistenţă pentru optimizarea acestora sau a experienţei utilizatorilor. De asemenea, firma furnizează servicii de raportare personalizată, analiză pe produs, dar şi interpretarea datelor şi implementarea unor strategii pe termen lung de creştere a profitabilităţii. Anul trecut, Cognetik a avut o cifră de afaceri de aproximativ 2,5 milioane de dolari.