Miliardarii lumii, ce afaceri au în România. Astăzi, Stefan Persson, acţionar H&M

Autor: Cristina Roşca 24.04.2017

H&M este unul dintre cele mai cunoscute şi populare branduri din lume, cu mii de magazine în toate colţurile globului. Grupul cu acelaşi nume, care cuprinde de altfel o serie de branduri în afară de H & M, precum COS sau & other stories, a terminat anul 2016 cu afaceri anuale de peste 20 mld. euro.

Pe piaţa locală grupul suedez a intrat iniţial în 2011 cu brandul fanion H & M după mai mulţi ani de tatonări. Suedezii s-au extins apoi rapid, ajungând la peste 50 de magazine în cele mai mari oraşe ale ţării. Expansiunea rapidă a dus businessul H & M la 760 mil. lei în 2016, în urcare cu 14% faţă de anul anterior. Deşi a intrat mai târziu decât alţi retaileri, H & M s-a extins rapid cu peste 50 de magazine în România şi a devenit şi lider după cifra de afaceri. La nivel de grup este lider grupul Inditex, însă fiecare dintre cele opt branduri ale spaniolilor sunt operate de o altă entitate. Astfel, pe entitate juridică H & M este lider. Grupul H & M este şi el prezent pe piaţa locală de retail cu două branduri –

H & M din 2011 şi COS din 2016. COS a ajuns şi el la două magazine, dintre care unu inagurat în 2017. Grupul mai are şi alte branduri însă nu există date privind venirea lor pe piaţa locală.