Paştele aduce vânzări mai mari cu peste 5% producătorilor de vin. „Se caută vinurile aromate, care pot fi asociate cu carnea de miel“
Producătorii locali de vin, care realizează anual afaceri de peste 150 mil. euro, aşteaptă vânzări mai mari odată cu venirea Paştelui, aceasta fiind a doua cea mai importantă perioadă cu boom în vânzări după cea a sărbătorilor de iarnă.
„Luna premergătoare Paştelui aduce o creştere de 5-6% faţă de vânzările uzuale, iar raportat la întreg anul, Paştele înseamnă 14-15% din vânzările anuale. Anul acesta de Paşte mizăm pe o uşoară creştere a valorii vândute per sticlă“, a declarat Ciprian Roşca, directorul comercial al Cramelor Recaş, unul dintre cei mai mari producători de vinuri.
Conform datelor ZF, Paştele reprezintă mai mult de 10% din vânzările anuale pentru producătorii de vinuri, românii alegând licoarea lui Bachus fie pentru consumul propriu, fie pentru a o oferi cadou.
Şi Victor Ciupercă, directorul general al producătorului de vinuri premium Crama Liliac, spune că în această perioadă vânzările companiei pe care o conduce cresc deoarece producţia a fost mai mare. El afirmă că vânzările de Paşte sunt mai mici decât cele de Crăciun, însă mai mari decât în lunile ianuarie-februarie, atunci când consumul este foarte redus.
„Sunt vânzări mai mari decât în ianuarie-februarie, care este în general o perioadă destul de slabă pentru piaţa de vin. În martie-aprilie, lucrurile încep să revină la normal, cu un vârf al vânzărilor de Paşte şi 1 mai“, a spus executivul. Cât despre trendurile de pe piaţă în această perioadă, jucătorii spun că românii preferă vinul roşu.