Paştele aduce vânzări mai mari cu peste 5% producătorilor de vin. „Se caută vinurile aromate, care pot fi asociate cu carnea de miel“

Autor: Mădălina Panaete 14.04.2017

Producătorii locali de vin, care realizează anual afaceri de peste 150 mil. euro, aşteaptă vânzări mai mari odată cu venirea Paştelui, aceasta fiind a doua cea mai importantă perioadă cu boom în vânzări după cea a sărbătorilor de iarnă.

„Luna premergătoare Paş­telui aduce o creştere de 5-6% faţă de vânzările u­zuale, iar raportat la în­treg anul, Paştele înseamnă 14-15% din vânzările anuale. Anul acesta de Paşte mizăm pe o uşoară creştere a valorii vândute per sticlă“, a declarat Ciprian Roşca, directorul comercial al Cramelor Recaş, unul dintre cei mai mari producători de vinuri.

Conform datelor ZF, Paştele reprezintă mai mult de 10% din vânzările anuale pentru producătorii de vinuri, românii alegând licoarea lui Bachus fie pentru consumul propriu, fie pentru a o oferi cadou.

Şi Victor Ciupercă, directorul general al producătorului de vinuri premium Crama Liliac, spune că în această perioadă vânzările companiei pe care o conduce cresc deoarece producţia a fost mai mare. El afirmă că vânzările de Paşte sunt mai mici decât cele de Crăciun, însă mai mari decât în lunile ianuarie-februarie, atunci când con­sumul este foarte redus.

„Sunt vânzări mai mari decât în ianuarie-februarie, care este în general o perioadă destul de slabă pentru piaţa de vin. În martie-aprilie, lucrurile încep să revină la normal, cu un vârf al vânzărilor de Paşte şi 1 mai“, a spus executivul. Cât despre trendurile de pe piaţă în această perioadă, jucătorii spun că românii preferă vinul roşu.