Una din trei companii din România consideră că mediul de afaceri este afectat de corupţie. ”Angajaţii sunt motivaţi mai mult de câştigurile personale decât de loialitatea faţă de angajator”

Autor: Roxana Rosu 05.04.2017

O treime dintre companiile româneşti consideră că mediul de afaceri este afectat de corupţie, în scădere faţă de procentul de 39% din 2015, potrivit EY Fraud Survey, care arată că, în ciuda progreselor sporadice înregistrate în combaterea mitei şi a corupţiei în Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa (zona EMEIA), 51% dintre companiile sondate încă percep o largă răspândire a practicilor legate de corupţie în ţările lor.

De asemenea, 77% din membrii consiliilor de administraţie spun că şi-ar putea justifica un comportament lipsit de etică pentru a ajuta o afacere să supravieţuiască. Mai mult, unul din trei ar fi dispus să ofere bani pentru a câştiga sau pentru a păstra un business.

Raportul Human instinct or machine logic – which do you trust most in the fight against fraud and corruption? are la bază un sondaj derulat în rândul a 4.100 de angajaţi din companii mari, din 41 de ţări.

Studiul arată că 28% dintre respondenţi cred că reglementările în domeniu au avut un impact pozitiv în descurajarea comportamentului lipsit de etică, marcând o creştere de 4 procente faţă de sondajul din 2015. 77% dintre respondenţi consideră că urmărirea penală a persoanelor implicate în acte de corupţie contribuie la descurajarea fraudei şi mitei în rândul executivilor.