Cât de importante sunt posibilităţile de avansare într-o companie? Unu din trei tineri spun că ar fi rămas la fostul loc de muncă dacă ar fi văzut o perspectivă de carieră

Autor: Mihaela Pascari 01.04.2017

Peste 60% dintre tinerii din generaţia Y afirmă că au nevoie de o perspectivă transparentă a evoluţiei într-o organizaţie. De asemenea, 81%  dintre generaţia care vine din urmă, Z, spun că au nevoie de o direcţie în carieră.

”Ei au nevoie de aceste lucuri şi pentru asta există planul de carieră. Un alt studiu, arată că 38% dintre oamenii care părăsesc organizaţia, spun că dacă ar fi ştiut că au un plan de carieră nu ar mai fi plecat”, a spus Mihai Găvan, HCM Sales Director în cadrul TotalSoft. El a fost prezent la conferinţa ZF HR Trends.

El mai spune că, peste 80% dintre organizaţiile care au implementat career planning, după un an au observat schimbări, rata retenţiei agajaţilor a crescut cu până la 30%.

”Există o linie subţire între a decide dacă acest proces este unul transparent sau netransparent”.

Mihai Găvan mai precizează că, implementarea unui plan de carieră asigură susţinerea top managementului, susţinerea middle managementului.  

Palnul trebuie să plece să pun pe hârtie care este palnul de carieră, care implică procesele de training.

”După crearea planului, care implică procesele de training, vorbind astăzi de era tehnlogiei, trebuie să găsim un tool, care să ne ajute să implementăm acest plan de carieră. Acestea pot fi implementate în orice linie de business, dar şi pe toate nivelele de carieră”, a spus Mihai Găvan.

Printre companiile care au implementat planurile de carieră sunt BRD, Regina Maria, Rompetrol sau Auchan.