Acţionarii Metro sprijină planul de scindare într-o companie de alimente şi una de electronice

Autor: Anca Olteanu 07.02.2017

Metro, un conglomerat cu 2.000 de magazine în 29 de ţări, s-a restructurat de-a lungul anilor, concentrându-se pe electronicele de consum şi vânzarea directă din depozit. Compania a vândut departamentul de magazine Kaufhof şi supermarketurile Real din estul Europei.

Compania a raportat, luna trecută, un profit mai mic decât cel aşteptat, în ciuda trimestrului care a coincis cu sărbătorile de iarnă. Profitul a fost afectat de afacerea cu hypermarketuri şi de vânzarea en-gros.

Metro intenţionează să listeze separat afacerea cu mâncare la bursa, la mijlocul anului, grupul păstrând numele de Metro, în timp ce firma de electrocasnice Media-Saturn va fi redenumită Ceconomy.

„Vom fi mai deschişi la parteneriate şi, poate, la achiziţii şi fuziuni”, a declarat directorul executiv, Olaf Koch, în cadrul unei întâlniri anuale a acţionarilor.