Florian Niţu, avocat: Avem nevoie de revirimentul comerţului stradal

Autor: Cristina Roşca 09.01.2017

Revirimentul comerţului stradal, dezvoltarea segmentului de magazine de proximitate şi pariul pe online sunt printre cele mai importante direcţii de dezvoltare viitoare pentru retailul local, crede avocatul Florian Niţu, managing partner în cadrul Popovici Niţu Stoica & Asociaţii. El vorbeşte însă şi despre noi fuziuni şi achiziţii pe o piaţă care a atras în ultimii ani tot mai mult atenţia investitorilor străini.

„Este loc pentru revirimentul comerţului stradal - conceptul de high street retail -, proces care nu se va putea relansa fără intervenţia marilor lanţuri de retail stradal. Acestea îşi fac deja simţită prezenţa, dar suntem încă la început. Un alt segment cu potenţial uriaş de dezvoltare îl reprezintă online-ul, iar infrastructura IT românească este nouă şi oferă condiţii propice“, adaugă el.

Un alt exemplu privind potenţialul de dezvoltare al pieţei este dezvoltarea segmentului de proximitate modernă, pe care activează printre altele şi reţeaua Mega Image, spune Florian Niţu. El aseamănă acest format cu cel al 7-Eleven, un retailer cu zeci de mii de magazine de proximitate în aproape 20 de ţări.

„Retailul românesc prezintă mult potenţial încă. În primul rând, piaţa încă nu a absorbit întreaga nevoie a consumatorului, deci există încă spaţiu neocupat.“