Reclamele care „încing“ televizoarele de sărbători: berea şi electrocasnicele domină în prime time

Autor: Bianca Dorobanţu 16.12.2016

Alimentele şi băuturile conduc topul celor mai frecvente reclame difuzate luni seara în prime time pe trei dintre cele mai urmărite posturi TV din Ro­mânia, tendinţă păs­trată de-a lungul ultimelor săp­tămâni, odată cu apro­pie­rea sărbătorilor de iarnă. Astfel, dintr-un total de 102 spoturi publicitare difuzate în inter­valul orar 20.00-21.00, 36 au fost numai la alimente şi băuturi, urmate ca frecvenţă de recla­mele la medicamente (25), la servicii din in­dustria telecom (10), retaileri electro-IT (10), dar şi cosmetice (5) sau credite bancare şi nebancare (4), conform datelor furnizate de Mediafax Monitorizare. De altfel, inves­ti­ţiile în publicitate TV au crescut cu 13% faţă de 2015, de la 212 mil. euro, ajungând la 240 mil. euro, anul acesta, potrivit datelor actua­li­zate ale raportului Media Fact Book, realizat de agenţia de media Initiative.

 
Investiţiile masive în publicitatea TV au dus la o creştere peste aşteptări a întregii pieţe de publicitate din România, care a avan­sat anul acesta cu 10% comparativ cu 2015, ajungând la valoarea de 366 mil. euro, po­trivit aceleiaşi surse.
 
Creşterea depăşeşte astfel estimările care indicau un avans de 6% anul acesta, similar cu cel din 2015.
 
Pentru anul viitor, se estimează că investiţiile în publicitatea TV vor creşte cu 5%, până la 252 milioane de euro.