Tranzacţie: Un grup japonez cumpără 30% din piaţa românească a berii cu peste 300 de milioane de euro. Asahi preia de la SABMiller brandurile Ursus, Timişoreana şi Ciucaş într-o tranzacţie regională
Ursus Breweries, liderul pieţei berii din România, va fi preluat de grupul japonez Asahi, într-o tranzacţie care include toate activele SABMiller din Europa de Est şi care se ridică la 7,3 miliarde de euro. Preluarea vine după ce SABMiller a fuzionat cu un alt gigant din industria berii AB InBev, iar tranzacţia a fost condiţionată, printre altele, de vânzarea activelor SABMiller în Europa Centrală şi de Est, regiune care include Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia şi România.
Ursus Breweries este evaluat la peste 300 de milioane de euro conform evaluării BT Capital Partners publicate în anuarul Cele mai valoroase 100 de companii din România, realizat de ZF.
Compania este liderul pieţei berii din România, având anul trecut o cifră de afaceri de 1,58 miliarde de lei (355 mil. euro) şi un profit de 44 de milioane de lei (circa 10 mil. euro). Conform datelor furnizate anterior de companie, fiecare a treia bere din România este produsă şi vândută de Ursus Breweries. Compania este lider pe toate cele trei segmente de piaţă, cu Ciucaş pe segmentul economic, cu Timişoreana pe cel mainstream şi Ursus pe cel premium. Timişoreana şi Ciucaş sunt cele mai vândute două beri din România în funcţie de volum.