Şeful Lidl: Jucătorii din comerţul modern mai pot câştiga 20% cotă de piaţă, deci afaceri de 3-4 mld. euro

Autor: Cristina Roşca 14.11.2016

„Comerţul modern are o cotă de piaţă de 60% în România. Pe alte pieţe a ajuns la 80%, deci loc de creştere există. Câte magazine în plus înseamnă asta nu ştiu, depinde de format.“

Comerţul modern numără astăzi circa 1.800 de magazine, 11 reţele străi­ne şi afaceri de aproape 10 mld. euro anul trecut. În total, reţelele interna­ţio­nale precum Kaufland, Carre­four sau Lidl au ajuns să aibă o cotă de piaţă de aproape 60% în tot comerţul alimentar, iar trendul ascendent nu se va opri aici.

„Comerţul modern are o cotă de pia­ţă de circa 60% în România. Pe alte pieţe a ajuns la 80%, deci loc de creştere există. Dacă luăm o piaţă totală (co­mer­ţul alimentar, n.red.) de circa 17-18 mld. euro în România, diferenţa de 20% (faţă de alte pieţe, n.red.) poate însemna 3-4 mld. euro în plus pentru comerţul mo­dern local. Câte magazine în plus în­seam­nă asta nu ştiu, depinde de for­mat“, spune Frank Wagner, exe­cu­tivul care conduce operaţiunile locale ale Lidl în România din poziţia de preşe­dinte al consiliului de conducere.