De la modă la imobiliare: Designerul Karl Lagerfeld îşi deschide propriul lanţ hotelier

Autor: Mediafax 18.10.2016

Primul său de hotel va fi construit în colaborare cu un partener local de la Lisboa Palace Complex din Macao, dar grupul Lagerfeld este "în procesul de studiere a altor oportunităţi de a deschide alte proprietăţi în întreaga lume", potrivit unei declaraţii.

În vârstă de 83 de ani, designerul de origine germană, a colaborat deja cu compania de lux pariziană Le Crillon şi cu Metropole din Monaco, dar noua afacere va implica proiectarea hotelurilor în întregime. A fost creator de modă pentru numeroase brand-uri, de la Dior la Diane von Furstenberg şi astfel a dezvoltat o afacere colaterală profitabilă pentru design-ul de apartamente şi interioare pentru hoteluri.

Lagerfeld intenţionează să urmeze exemplul rivalilor săi în modă, printre care Armani, Bulgari şi Versace, care şi-au construit proprietăţi sub faimosul lor nume. Complexul Lisboa Palace din Macao - singurul loc din China în care jocurile de noroc sunt legale - va include cazinouri, restaurante şi diferite hoteluri, în special Palatul Versace.

Karl Largerfeld, directorul de creaţie al casei Chanel, spunea în 215 că se consideră un fel de "Ioana d'Arc a designului de modă", deoarece creează pur şi simplu ceea ce îi transmit "vocile interioare".

Celebrul creator de modă german s-a comparat cu eroina franceză - care credea că Dumnezeu i-a spus cum să conducă armata franceză spre victorie, în adolescenţă, în secolul al XV-lea - şi a spus că el face întotdeauna ceea ce "vocile interioare" îi spun că ar trebui să facă.

Rugat de jurnalişti să spună dacă se gândeşte la potenţialul comercial al creaţiilor sale vestimentare în momentul în care realizează designul acestora, Karl Lagerfeld a spus: "Nu mă gândesc niciodată la asta. Fac doar ceea ce vocile mele interioare îmi spun să fac. Sunt Ioana d'Arc a designului de modă. Nu-mi pun întrebări de acel fel. Nu sunt o persoană bună la marketing. Lucrez din instinct. Uneori, mă surprind pe mine însumi".

Karl Lagerfeld - care este designer principal şi director de creaţie al casei Chanel - mai spune că nu se gândeşte deloc la munca lui ca la o "afacere", deoarece evită toate întrunirile de afaceri şi şedinţele de marketing.

"Cred că, după un anumit număr de ani, priorităţile ţi se schimbă în viaţă, iar mintea ta devine mai liberă. Nu trebuie să mă lupt pentru ceea ce fac. Lucrez pur şi simplu. Circumstanţele muncii mele sunt aproape unice", a declarat celebrul creator de modă pentru BBC.

"Nu mă interesează afacerile, nu gândesc niciodată în termeni de business. Nu merg la întruniri de afaceri, nu particip la şedinţe sau campanii de marketing, nu fac absolut nimic din aceste lucruri. Îmi spun pur şi simplu: «Hai să încerc asta, să fac asta, să fac cealaltă». Atunci când am preluat conducerea casei de modă (Chanel, n.r.), proprietarul mi-a spus: «Pentru moment, nu prea suntem la modă, nu sunt mulţumit de ea. Fă ceea ce vrei. Dacă va merge bine, atunci e OK. Dacă nu, atunci o voi vinde». Însă lucrurile au mers atât de bine încât au depăşit toate aşteptările", a adăugat Karl Lagerfeld.

Karl Lagerfeld este celebru nu doar pentru creaţiile sale vestimentare, ci şi pentru stilul său extrem de deschis de a vorbi. Recent, creatorul de modă a spus de asemenea că dispreţuieşte oamenii "încuiaţi la minte", pe care îi consideră "idioţi".

De asemenea, Karl Lagerfeld este renumit pentru excentricităţile sale. Presa internaţională a afirmat că renumitul designer german a angajat în 2012 un chelner, a cărui singură sarcină era aceea de a-l urma la petreceri, purtând în spatele său un pahar cu Pepsi Max pe o tavă din argint.

Karl Lagerfeld, în vârstă de 83 de ani, este unul dintre cei mai importanţi creatori de modă ai sfârşitului de secol al XX-lea. A colaborat cu mai multe case de modă, printre care Chanel, la care în prezent este designer principal, dar şi Chloé şi Fendi, unde este director de creaţie.