Retailerul german Metro Cash & Carry are cea mai mare creştere de după 2009 în S1

Autor: Cristina Roşca 12.10.2016

Metro Cash & Carry România a terminat prima jumă­tate din acest an cu afaceri de puţin peste 2 mld. lei, în urcare cu 2,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. Acesta este cel mai puternic avans al businessului local al grupului german de după 2009, când a izbucnit criza.

De altfel, executivul Gilles Roudy, care a condus până în vara acestui an businessul Metro Cash & Carry, afirma în urmă cu un an că businessul va reveni pe plus în 2016, pentru că se vede „luminiţa de la capătul tunelului“. El mai zicea că în 2015 cifra de afaceri se va stabiliza, ceea ce s-a şi întâmplat, businessul grupului german în România stabilizându-se la 4,5 mld. lei (1 mld. euro).

Spre deosebire de reţelele de hipermarketuri, supermar­ke­turi şi discount care se adresează clientului final, reţelele cash & carry cum este cazul Metro, se adresează în principal mi­cilor comercianţi şi jucătorilor din HoReCa, mai exact persoanelor juridice. Jucătorii din comerţul tradiţional, micii chioşcari, au fost puternic afectaţi în ultimii ani de criză pe de-o parte şi de expansiunea jucătorilor moderni pe de alta.

În 2016 însă consumul creşte puternic şi mai mulţi jucători mici, chioşcuri şi alimentare, au anunţat vânzări în creştere după mai mulţi ani dificili pentru comerţul tradiţional. Deşi Metro Cash & Carry nu este retailer, ci activează în comerţul angro, beneficiază astfel indirect de creşterea consumului. Profitul net a scăzut cu peste 5%, la 14,1 mil. lei, în primul semestru din 2016.