Galop pe nişa utilitarelor pickup 4x4: vânzările vor trece de 1.000 de unităţi

Autor: Bogdan Alecu 10.10.2016
Vânzările de pickupuri 4x4, utili­tare reprezentate de mărci precum Nissan, Toyota, Ford sau Mitsubishi, aproape s-au dublat în ultimul an pe mă­sură ce constructorii auto au lansat noi gene­raţii, maşini care se apropie tot mai mult de segmentul SUV-urilor în ceea ce priveşte confortul, păstrând totodată caracteristicile ce permit transportul de mărfuri pe teren accidentat.

Oficialii de la Nissan evaluează piaţa la circa 1.200 unităţi, respectiv 40% creştere faţă de anul precedent, în timp ce Toyota vede un nivel minim de cel puţin 1.000 de pickupuri în acest an.

„Segmentul pickup este un seg­ment cu volume mici, în care flotele in­fluen­ţează foarte mult rezultatul vân­zărilor. Cu siguranţă nou­tatea unui pro­dus re­pre­zintă mereu un fac­tor de creş­tere, însă nu se poate spune ca evo­luţia seg­men­tului pickup este influen­ţată foarte mult de acest fapt“, au sub­li­niat repre­zen­tanţii Nissan.

Din totalul vânzărilor Nissan, flotele reprezintă peste 50% din vân­zările brandului în seg­mentul pickup. Pe de altă parte, lăsând la o parte flotele, clientul vizat de Navara NP300 poate face parte din cate­goria micilor întreprin­zători, dar şi a pasionaţilor de spor­turi ex­treme, care apreciază calităţile de offroad ale noului model.