Industria muzicală face în sfârşit bani online. „Aplicaţiile nu mai sunt folosite doar de hipsteri şi liceeni”

Autor: Adrian Seceleanu 21.09.2016
Industria muzicală s-a bucurat pentru prima oară în două decenii de o revenire fragilă a veniturilor, care a fost determinată de serviciile online cu plată precum Spotify sau Apple Music, scrie Bloomberg. Cheltuielile făcute de consumatori pentru muzică au crescut în prima jumătate a acestui an în SUA cu 8%, la 3,4 mld. dolari, avansul fiind generat de veniturile de 1,6 mld. de dolari generate de com­paniile care oferă acces la o bibliotecă de muzică online formată din zeci de milioane de melodii - fie pe baza unui abonament lunar, fie în schimbul difuzării de reclame. Veniturile companiilor care oferă acest tip de serviciu au avansat cu 57%. „Vedem cum serviciile de muzică online («streaming») nu mai sunt nişte platforme pe care le folosesc doar hipsterii, liceenii şi tinerii”, a declarat Larry Miller, un fost executiv din industria muzicală care acum predă businessul muzical la Universitatea din New York.