Ţiriac va folosi brandul Ţiriac Energy pentru primele benzinării: „Suntem deschişi să analizăm achiziţii“

Autor: Roxana Petrescu 19.09.2016

Ţiriac Energy, compania activă în domeniul comerţului cu produse petroliere controlată de omul de afacei Ion Ţiriac, a spus la începutul acestui an că în termen de 3-5 ani vrea 200 de benzinării do-it-yourself.



„Ţinând cont că au existat o serie de întârzieri în proiect cauzate de mai mulţi factori, inclusiv de schimbarea legislaţiei şi a procesului de autorizare, suntem rezervaţi în a face estimări în privinţa numărului total de staţii de tipul do-it-yourself funcţionale la care vom ajunge până la finalul anului 2016. Însă, proiectul continuă, obiec­tivele iniţiale rămânând neschimbate“, dă asigurări Remus Hîrceagă, director general al Ţiriac Energy.

La Ministerul Finanţelor, Ţiriac Energy funcţionează sub denumirea Oil Energy Trading. Fostul tenismen român a început această afacere în 2012, pe site-ul companiei precizându-se că obiectivul este de a deveni până la finalul anului viitor unul dintre liderii pieţei de trading cu produse petroliere din România, pentru ca la finalul anului 2022 să ocupe o poziţie similară pe piaţa din sud-estul Europei.

Tradingul cu produse petroliere, adică livrările de carburanţi, mai ales motorină către marii consumatori, este o piaţă care a atras atenţia multor antreprenori locali. Oscar Downstream sau Rottco Consult sunt doar câteva dintre firmele controlate de antre­prenori locali care au ajuns de la zero la sute de milioane de euro alimentând creşterea consumatorilor comerciali.

În total, în România se consumă carburanţi în valoare de circa 9-10 miliarde de euro, două treimi din acest consum fiind reprezentate de cererea de motorină. Cea mai mare parte a vânzărilor, circa 75%, se realizează pe segmentul de retail.