MOL România anunţă vânzări de carburanţi, GPL şi lubrifianţi în creştere cu 16% în primul semestru

Autor: Cristina Bellu 05.08.2016

Vânzările retail ale Grupului MOL în România incluzând carburanţi, GPL şi lubrifianţi au crescut cu 16% în volum în prima jumătate a acestui an, la 311.000 tone, ca urmare a mediului economic favorabil, se arată în raportul semestrial al Grupului MOL, transmis vineri pieţei de capital.

Volumul vânzărilor de motorină a urcat cu 16% comparativ cu prima jumătate a anului 2015, la 223.000 tone, în timp ce vânzările de benzină au avansat cu 13%, la 78.000 tone.

"Putem vedea deja beneficiilie achiziţiilor pe care le-am făcut în Cehia, Slovacia şi România. În ulrima perioada am finalizat tranzacţiile de preluare a unor reţele pe pieţele din Slovenia şi, respectiv, Ungaria. Cu această din urmă preluare am depăşit numărul de 2.000 de staţii şi servim peste 1 milion de clienţi zilnic în Europa Centrală şi de Est, ceea ce consolidează poziţia de lider a Grupului MOL în regiune", a declarat József Simola, Chief Financial Officer, MOL Group.

În  al doilea trimestru al acestui an comparativ cu perioada similară a anului anterior, vânzările au crescut cu 14% în cazul motorinei, la 119.000 tone, şi cu 11% în cazul benzinei, la 42.000 tone.

Pe ansamblu, vânzările de retail ale Grupului au urcat cu 12% în volum în primele şase luni, la 1.941.000 tone, ritmul de creştere fiind similar celui înregistrat pentru perioada aprilie-iunie.

Grupul MOL estimează că cererea de carburanţi a avansat cu 5% în primul semestru, în medie, în cele 10 ţări din Europa Centrală şi de Est unde are operaţiuni de retail pe piaţa carburanţilor.