Primele estimări pe S1: Piaţa de tablete a scăzut cu 20%

Autor: Ioana Nita 03.08.2016
Vânzările de tablete PC din România s-au redus în prima jumătate a acestui an cu circa 20%, la 240.000 unităţi, potrivit primelor estimări ale jucătorilor autohtoni, piaţa de profil urmând astfel tendinţa de scădere de la nivel global, care a început să se manifeste şi pe plan local începând cu anul trecut. Valoric, piaţa de tablete s-a situat la circa 72 de milioane lei (16 milioane euro), conform estimărilor ZF.

„Piaţa (de tablete – n. red.) s-a situat la 240.000 unităţi în primul semestru, în scădere cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015“, a declarat pentru ZF Liviu Nistoran, CEO-ul şi proprietarul Televoice Grup, compania locală care comercializează telefoane, tablete, camere video sport şi alte gagdeturi sub brandul propriu Evolio.

În 2015, livrările de tablete de pe plan local s-au situat la 800.000 unităţi, în scădere uşoară faţă de anul anterior, valoarea vânzărilor înregistrând însă o scădere şi mai mare, de 20%, până la circa 70 de milioane euro, din cauza competiţiei tot mai mari.

Majoritatea livrărilor de produse elec tronice, inclusiv de tablete, se realizează în a doua jumătate a anului, când vânzările cresc datorită evenimentelor de shopping precum Black Friday şi campaniilor de promoţii şi reduceri din perioada sărbă torilor de iarnă.