Criza din Turcia s-ar putea transforma în motor de creştere pentru industria textilă din România

Autor: Cristina Rosca 28.07.2016
Giganţii din industria modei, respectiv nume precum C & A, H & M sau Zara, lucrează cu câteva zeci de fabrici din România fiecare, unităţi în care produc rochii, pantofi şi bluze care ajung în toată lumea.
 
Totuşi, deşi piaţa locală este unul dintre principalii furnizori din Europa ai marilor branduri de modă, România nu s-a putut niciodată bate de la egal la egal cu Turcia, o ţară mai întinsă geografic, o ţară cu o populaţie de aproape patru ori mai mare decât cea locală. Salariile mici şi experienţa anterioară au ajutat cele două state să se plaseze pe lista furnizorilor preferaţi de retailerii din Occident. De exemplu, în Turcia H & M are câteva sute de fabrici cu care lucrează, iar C & A are pe listă 94 de furnizori faţă de 41 în România.
 
Contextul geopolitic actual însă ar putea să întoarcă roata în favoarea României, o ţară membră a UE, poziţionată strategic în Europa şi cu o forţă de muncă bine pregătită şi ieftină comparativ cu alte pieţe.