Viziune pe termen scurt: Doar 14% din IMM-uri îşi construiesc strategii pentru următorii 3-5 ani

Autor: Mădălina Dediu Panaete 21.07.2016
Procentul IMM-urilor care îşi fac planuri pe termen mediu (3-5 ani) a crescut în acest an până la aproape 14%, faţă de nici 6% în anul precedent, însă ponderea rămâne scăzută, arată o analiză a ZF făcută pe baza Cărţii Albe a IMM-urilor 2016, editată de CNIPMMR (Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România).
 
Aceasta este una dintre barierele în calea dezvol­tării întreprinderilor mici şi mijlocii şi vine să sublinieze în continuare puterea redusă a IMM-urilor de a evolua. De asemenea, lipsa noţiunilor eco­no­­mice, a banilor necesari pentru investiţii sau fisca­­litatea mare sunt alte bariere în calea dezvol­tă­rii IMM-urilor. Astfel, numărul microîntreprinderilor care devin firme mici, al celor mici care devin medii şi al celor medii care ajung să devină societăţi mari este redus.